måndag 28 november 2011

Sitter i min ensamhet (vilken jag villigt erkänner är helt OK just nu) efter en som vanligt fullspäckad dag på jobbet och som sen följdes av ett besök på ett annat sjukhus där Herr M sökte hjälp tidigare under dagen. Inget jätteallvarligt utan snarare allvarligt. Så pass att han blev inlagd. Vilken tur att vi har mina föräldrar som tar hand om Lilla C! Hade knappast kunnat ringa till jobbet imorgon och säga att jag skall vara hemma för VAH (vård av hund) : )
Nu skall jag lägga mig och läsa ut min bok jag håller på med.
Imorgon efter jobbet väntar en föreläsning av en av överläkarna på Neurologen, Kristina Källén, som skrivit boken "Livsögonblicket". Hoppas hon har böcker till försäljning på stället annars blir det som vanligt till att beställa från Adlibris.


Författarinnan (lånad bild)

Ett änglaord till Herr M:

"Du har alltid en skyddsängel även om Du inte ser henne!"

Fru B

2 kommentarer:

Millygarden sa...

En bok jag borde läsa..kul med tipps om läsning.

Kram Marina

Ardisia sa...

Hej min goa kollega!
Usch för sjukdomar, hoppas herren din blir snart frisk igen & får komma hem!

Jaa VAH är la inte riktigt uppskattat av kollegor kanske ;)

Ha en toppendag! Kram Mia