lördag 29 oktober 2011

En släng av höstdepression eller något närbesläktat!? Jag har tillbringat dagen i sängen antingen läsande, sovande eller stirrande in i väggen eller upp i taket. Och så har det blivit lite tid vid datorn, vilket då rakt inte fått mig på bättre humör. Alla underbara bloggar som jag vanligtvis läser och tittar på vackra inredningsbilder i får mig att känna mig stressad. Varför orkar inte jag med hemmet just nu?  Har massor jag vill och behöver göra men kan för mitt liv inte komma igång. Har inte lust med något. Herr M är förtvivlad och tror att det är något han har gjort. Men det bara är så! Bara jag tänker på att jag måste gå till jobbet på måndag får mig att bli ännu tröttare och ännu mer förtvivlad. Känner att helgen har försvunnit till ingen nytta.

"Mången depression, som inte ens den bäste psykiater  förmår komma till rätta med, kan avhjälpas med en medelmåttig frisör." 
Mary McCarthy (1912-1989) 

Skall ringa frissan på måndag och boka tid, det är högt på tiden.


Lilla C

"Godnatt" / Fru B

Inga kommentarer: