tisdag 25 oktober 2011

"Jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans" av Anna Gavalda är nu utläst. Vet inte riktigt vad jag tycker om den, men något gjorde att jag läste ut den ganska snabbt. Eftersom den består av små korta noveller blir den väldigt lättläst och om jag inte gillade en novell ville jag börja på nästa för att se om den var bättre. Vissa var bra, vissa riktigt bra och andra inte fullt så bra : )
Nu har turen kommit till "Innan jag dör" av Jenny Downham. Jag tror jag har läst den, är inte riktigt säker, men vill i vilket fall som helst läsa den ännu en gång.
Dagen "idag" har jag tillbringat över läroböckerna och vid datorn. Det har handlat om etik i alla dess former, deskreptiv-, meta-, normativ-, dygd-, plikt-, och konsekvensetik. Enligt datorns ordräkningsverktyg har jag för stunden lyckats plita ner 745 ord (4838 tecken) och känner mig riktigt nöjd. 
Nu är även allt på dagens "att-göra-lista" struket och jag kan med gott samvete krypa till kojs i renbäddad säng och med en ny bok.

  • bädda rent
  • tvätta all tvätt
  • vika tvätt och stoppa på plats
  • läsa ut min bok
  • plugga till ögonen blöder
  • snygga till i vardagsrummet 

"Var nöjd med allt som livet ger...." / Fru B

3 kommentarer:

rosenälvorna sa...

Ja, du ska vara mycket stolt över allt du fått gjort i dag!!! Sov så gott :) Christina

Monika sa...

Vad fint du gjort här på din blogg, rosa och fint!
Ha det bra!
Hälsningar
Monika.

Jossan sa...

Sv: Tjena igen. Jag brukar träna sådär 3-4 gånger i veckan. Jag vet att det är lite extremt, men pappa gör ju det och även jag. Man vill ju få bort magen som man har. Tycker inte om att vara fet, överviktig. Allt sätter sig runt just magen på mig