tisdag 18 oktober 2011

Lilla bruna 50-tals resväskan packad och klar inför retreaten, eller "Stilla dagarna" som de i detta fallet kallas för. Vi är tio personer som arbetar inom onkologin som åker iväg med två präster, varav den ena är den vi har som handledare. Oh vad jag längtar efter två dagar i stillhet och tystnad. Två dagar då jag kan och får vara så egoistisk jag bara vill, inte behöver vara det minsta social. Inte för att jag brukar ha problem med att vara det, tvärtom. Ibland är det t o m så att jag känner förväntningarna av att behöva vara den trevliga och glada. Jag har packat ner tre böcker, "Oscar och den rosa damen" och "Monsieur Ibrahim och koranens blommor" av Eric-Emmanuel Schmitt samt "Pilgrimsresan" av Paulo Coelho och så har givetvis ett stickarbete slunkit med, raggsockar närmare bestämt. Dessa är till mig själv, ett par melerade som jag skall ha till mina vinröda Dr Martens kängor. Jag har gjort dem extra långa i skaftet så att jag kan vika dem över kängorna. Även en liten flaska rött från Toscana och en påse nötter finns nedpackade :)


Ännu ett par Dr Martens som finns i mina ägor : )


"Godkväll och Godnatt" / Fru B

2 kommentarer:

Monika sa...

Ha det riktigt skönt nu på stilla dagarna!
Vänliga Hälsningar
Monika.

Jenny sa...

Vilka coola Dr Martens!

Ha nu en riktigt skön "retreat" Fru B!

Kraam Jenny