tisdag 15 maj 2012

Ja, då är jag här igen, efter ca 4 1/2 månad! Kul och lite spännande : )

Mår förträffligt efter en vinter med mycket pluggande som jag nu ser en ände på. För denna terminen i alla fall.
Nu är trädgårdarbetet i full gång. Det prunkar redan i vår lilla, lilla Medelhavsträdgård här i "La Casa Sentirsi Bene". Kan inte riktigt föreställa mig hur det kommer att se ut här om ett par månader. Igår kom fyra knölar agaphantus (afrikas blå lilja) med posten, två blå och två vita. De skall i krukor om en liten stund.
Har börjat arbeta skift på jobbet pga det alldeles för stora patientantalet som skall få strålbehandling. Det innebär att jag arbetar morgontur varannan dag och kvällstur varannan, vilket jag trivs bra med. Har en hel del tjänstledighet för studier som jag inte haft möjlighet att plocka ut så idag börjar jag inte förrän kl 14.30. Helt OK!
Ännu en tatuering pryder min kropp efter vintern och våren. "Min" underbara tatuerare Elin har gjort den och kan jag vara annat än nöjd???


Nä, nu kan jag inte sitta här längre, måste plugga och plantera, men vi ses snart igen! Snarare än ni kanske tror : )

KRAM / Fru B

Inga kommentarer: