måndag 7 november 2011

Nu måste jag genast berätta vilka överraskningar dagen bjöd på!
  • Två rejäla herpesblåsor dök upp på överläppen. Kunde jag varit utan!
  • Vinst på ett lotteri.
Det har varit en ovanligt tuff arbetsdag och dessutom fick jag jobba över 40 minuter. Missade bussen hem och fick vänta 25 minuter på nästa. Åkte fyra hållplatser sedan gick bussaskrället sönder, vilket resulterade i ytterligare 25 minuters väntan på nästa buss.
På vägen till bussen var jag inom en garnaffär och köpte svart garn till en halsvärmare till yngsta svärdottern. Det blev ett tunt garn, DROPS Baby Alpaca Silk, 70% Baby Alpaca och 30% Mulberry Silke. Jag har tänkt sticka den i patentstickning som iof tar lite extra tid men som blir så "fluffigt" och fint. Blir det garn över stickar jag ett par pulsvärmare.



Var även en tur på Åhléns eftersom jag ändå hade missat bussen. Där hittade jag små pepparkaksformar, ca 3-5 cm, som mycket praktiskt var uppträdda på en ring.


Nu tänker jag inte göra ett dugg mer idag än att ta mig upp på ovanvåningen, lägga mig i sängen och läsa.

Fru B

Inga kommentarer: